ایجاد قالب دلخواه برای تاریخ

توسط amin, 17 خرداد, 1392

در ابتدا لازم است که شما افزونه calendar systems را نصب کرده باشید و تاریخ را به حالت فارسی تبدیل کرده باشید که برای آموزش این مراحل به ایستگاه ها مراجعه فرمایید.

برای ایجاد یک قالب جدید برای تاریخ به قسمت پیکربندی رفته و در این صفحه روی لینک تاریخ و زمان (date and time) کلیک کنید.در صفحه بازشده لیستی مشاهده می کنید که قالب های مختلف را در سه حالت طولانی و متوسط و کوتاه نمایش می دهد. حالت های طولانی و کوتاه را می توان از منوی جلوی آن ها به حالت های خوبی برای فارسی تغییر داد مانند تصویر زیر:

ولی برای حالت متوسط حالت خوبی وجود ندارد و نیاز به ایجاد یک قالب به صورت جمعه,1392/03/17 داریم. برای حل این مشکل بر روی تب (Tab)‌ قالب ها در بالا سمت راست همین صفحه کلیک کنید.در صفحه ظاهر شده لیست قالب هایی که قبلا درست کرده اید ظاهر می شود که اگر بار اول است که قصد ایجاد قالب دارید هیچ موردی وجود ندارد. حال روی لینک افزودن قالب کلیک کنید. در صفحه ظاهر شده باید یک قالب جدید با استفاده از پارامترهای مخصوص ایجاد کنیم. پارامترهای مرتبط با تاریخ PHP را می توانید از لینک پایین رشته قالب بندی که در تصویر زیر مشخص شده پیدا کنید.

در صفحه ای که از طریق این لینک به آن می رسید می توانید انواع مختلفی از پارامترها را ببینید که برای مثال من از چند تا از این موارد استفاده کردم و توانستم مانند تصویر بالا به فرمتی مانند جمعه,1392/03/17-11:20 دست یابم که البته برای رسیدن به آن نیاز به چند مرحله آزمون و خطا دارید تا به حالت مناسب برسید. سپس این رشته قالب بندی را ذخیره کنید. از تب (Tab) بالا سمت چپ گزینه انواع را انتخاب کنید و برای حالت متوسط از میان گزینه های روبروی آن گزینه ای که خود به وجود آورده اید را انتخاب نمایید:

به همین راحتی!

شما می توانید قالب های مختلفی را به وجود آورده و برای مدیریت قسمت های مختلف سایت از آن ها استفاده کنید که هم داخل views و هم panels قابل دسترس هستند که در آموزش های بعدی توضیح خواهم داد.

 

 

متن ساده

  • No HTML tags allowed.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.